1. Outputs
2. Reviews
1) noise preview
- 여러 노이즈를 테스트 해봄: Turbulent Noise, Unified Noise 등등
2) Noise
- sin과 noise는 둘 다 특정한 형태가 있고 이는 offset으로 옮긴다해도 그 형태를 계속 유지해 보여줌.
- frequency: 전체 노말의 폭을 줄임.
offset: 실제 파형의 위치를 옮겨줌. 나머지부분은 계속 반복되어 형성됨
3) Curlnoise
- 다른 종류의 noise 함수 형태
4) Random vs Noise
- 비슷하게 보인다 하더라도 Random은 별개의 값이 각자 다른 값을 가져서 전체적인 흐름을 보이지 않지만,
Noise의 경우 커다란 흐름 안에서 랜덤값을 제한해 고유한 흐름을 보여줌.
5) Noise 주의점
- Noise를 쓸 때 바로 노이즈를 p에 연결해버리면 결과값이 이상하게 나옴. 그게 아니고 add를 써서 원래 p에다가 노이즈된 p값을 더해줘야 우리가 원하는 값을 만들 수 있음.
3. Exercises
( https://www.tokeru.com/cgwiki/JoyOfVex8 )
1) How does this look when setting @P rather than @Cd?
- curlnoise 형태 마지막 결과값에 @P로 해서 울긋불긋한거 출력
2) Can you make a plane look like water? Like curtains? Like lumpy ground?
- 물결치는 걸 바라시는 것같은데 노이즈를 좀 바꿔보면 될 거 같다. 노이즈 종류가 뭐뭐 잇는지 찾아보기 f1눌러서
3) What happens when you fit the values? Clamp? Run through a ramp?
- 먼저 fit이나 clamp로 범위 조절하고
ex) float NN = noise(@P.y);
NN = fit(NN, 0, 1, -0.5, 0.5); 이런 식으로
그리고 chramp를 얹으면 될 거 같다.
4) Can you make stepped noise? Blocky noise? Hint: When we did quantising in an earlier lesson we took our distance 'd' and trunc'd it to reduce its precision. Here, you'd want to copy @P to a temp vector pos, quantise it, and feed that result to noise (see gif below)
- JoyOfVex8 - cgwiki (tokeru.com)
뭔소리죠
5) What happens if you drive noise from a length function? From distance to a pig as the second input?
float d = length(@P);
float NN = noise(d);
6) stepped distance to the pig, driving noise, moving along @N?
- 네?
@N += NN; 이건가?
3. Exercises
1) How does this look when setting @P rather than @Cd?
- later
2) Can you make a plane look like water? Like curtains? Like lumpy ground?
- later
3) What happens when you fit the values? Clamp? Run through a ramp?
- later
4) Can you make stepped noise? Blocky noise? Hint: When we did quantising in an earlier lesson we took our distance 'd' and trunc'd it to reduce its precision. Here, you'd want to copy @P to a temp vector pos, quantise it, and feed that result to noise (see gif below)
- later
5) What happens if you drive noise from a length function? From distance to a pig as the second input?
- later
6) stepped distance to the pig, driving noise, moving along @N?
- later
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